På alle varer i Punkt1 ydes der 2 års reklamationsret. På udvalgte varer ydes længere garanti.
Kom ind i butikken og hør nærmere
Vi håber selvfølgelig ikke, at du får nogen problemer – men sker det, gør vi alt, hvad vi kan for at finde en løsning.
Med nedenstående punkter forsøger vi i hovedtræk at forklare hvilke rettigheder du har efter købeloven, når du har købt varen i en almindelig butik.
Gode råd hvis uheldet skulle være ude
Skulle der opstå problemer med varen, hjælper vi dig gerne – men vær venligst opmærksom på at huske at gemme papirerne:
- Gem din kvittering, den skal du bruge, hvis der opstår fejl på produktet. Er kvitteringen bortkommet, kan en kontoudskrift eller en dankortkvittering i nogle tilfælde være bevis for dit køb.
Husk at elektronik er følsom:
- Selv de bedste varer holder ikke til alt. Læs brugsanvisningen så du ved, hvad du skal være opmærksom på, og hvordan du bruger og vedligeholder produktet. Mister du brugsanvisningen, kan du ofte finde den på producentens hjemmeside.
- Elektroniske apparater er meget følsomme over for påvirkning af fugt, ekstrem varme, slag og stød og forkert elektrisk spænding.
- Når et koldt apparat tages ind i varmen dannes der kondens, som kan give fugtskader. Tænd derfor først apparatet, når det har samme temperatur som omgivelserne.
- Fejl ved elektroniske apparater kan f.eks. skyldes husstøv, dyrehår, tobaksrøg, stegeos, eller sod fra stearinlys. Tænk derfor over, hvor du anvender og opbevarer dine apparater. Nogle, men ikke alle apparater, kan renses.
- Batterier skal behandles i overensstemmelse med brugsanvisningens anvisninger om opladning og afladning mv., ellers kan batteriets levetid blive væsentligt nedsat.