“Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget”

– De kunder, som kommer i butikken, er mennesker – med forskellige behov. Derfor drejer det sig om at levere en ekstraordinær indsats og tage udgangspunkt i den enkelte kunde.  Udtalelsen kommer fra Torben, som er indehaver af butikken. Sammen med et engageret hold medarbejdere har han æren for, at denne Punkt 1 hører til landets absolutte elite, når det handler om tilfredse kunder, men den flotte titel kommer ikke af sig selv.

– Man må hele tiden forholde sig til tingene og opsøge de muligheder, der ligger lige til højrebenet. Det nytter altså ikke at give op på forhånd, hvis der dukker uforudsete udfordringer op.

Jeg forsøger konstant at få det bedste ud af tingene, og for mig er det vigtigt, at kunderne føler sig ekstraordinært godt behandlet, siger Torben. Han roses af alle medarbejderne for at være en god chef, som tilgodeser den enkeltes kompetencer og som er dygtig til at motivere den enkelte i teamet.

– Vi har en klar kunde- og reklamationspolitik, og vi yder en professionel rådgivning. Det fornemmer man straks, når man kommer ind i butikken, siger Torben, der fokuserer på enestående behandling og sober kvalitet.

Netop kvalitet kommer til udtryk i Torbens fritid. Han nyder at sammensætte, forberede og forestå et godt måltid i hans køkken på Tåsinge. Det sker oftest i weekenden, hvor Torben har tid til at forkæle venner og familie. – Gourmet er en af mine helt store interesser, og det er meget vigtigt for mig at ingredienserne er ordentlige og økologiske. Hvis man samtidig krydrer med en god flaske italiensk rødvin, er man kommet et pænt stykke, siger Torben.

Torben er en livsnyder, som holder fast i gode ting, og som hele tiden ser muligheder. – Jeg har en dejlig familie samt en række gode venner, jeg har kendt gennem 25 år, som jeg ikke ville bytte ud for noget som helst i verden.  Desuden sætter jeg stor pris på rejser til Sydens varme, mine daglige to-tre aviser, en god historisk roman og et spil golf. Her er der dog stadig et stykke vej til kvalitet, men jeg skal nok lære det, smiler Torben.